Vrijdag de 13e - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dana Roelofs - WaarBenJij.nu Vrijdag de 13e - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Dana Roelofs - WaarBenJij.nu

Vrijdag de 13e

Door: Dana en Sabine

Blijf op de hoogte en volg Dana

13 Februari 2015 | Spanje, Sevilla

Vanmorgen om 5.00 uur was het dan zover, de auto in naar Schiphol. Het was vroeg, maar we wisten waar we het voor deden! Aangekomen op Schiphol konden we meteen inchecken, hadden we dat ook gehad. Daarna zijn we ergens wat gaan drinken met onze ouders/zusje/vriend, altijd gezellig. Toen was het moment daar, afscheid nemen.. Het was moeilijk en niet leuk, maar toen we eenmaal de douane door waren begonnen we ons weer op ons gemak te voelen. Rond half 9 zijn we naar de gate gelopen. En, op z'n hollands natuurlijk, had het vliegtuig al meteen vertraging. We konden een half uur na de afgesproken tijd het vliegtuig in, en vlogen rond 10 over 10 de lucht in. We hebben een hele goede vlucht gehad, weinig turbulentie en een fijne landing. om half 1 zijn we geland, en ik denk rond kwart voor 1 hadden we de koffers al. Hierna zijn we naar de bushalte gelopen, in een bus gestapt en vervolgens ergens uitgestapt waarvan we niet weten waar we waren.. Hierna hebben we toch weer een andere bus gepakt en zijn we bij station Santa Justa aangekomen. Toen begon de ellende.. We wilde een kaartje kopen voor de trein naar San Fernando, maar wij begrepen dat de eerst beschikbare trein pas om 20.10 uur gaat. Nee joh, dachten wij. Dat hebben we vast verkeerd begrepen. Niet dus.. Op dit moment wachten we al anderhalf uur, en hebben we nog drie uur te gaan. Dan zitten we anderhalf uur in de trein en dan zijn we hopelijk snel in ons appartement. Een voordeel, de boodschappen worden voor ons gedaan!
Voor nu is het wachten geblazen, en we denken maar; het wordt vanzelf 8 uur...

• 13 Februari 2015 - 20:10

Henny Van 't Hullenaar:

Draai vandaag gelijk in je hooft de knop om. Doe alles op z'n Spaans.
    Er is niets wat op tijd gaat. Openbaar vervoer komt maar 'n keer.
    Maak er een leuke tijd van.